Feb 17, 2013

Photo kenangan 17 tahun dahulu..bersama my bff..

Tengah mengemas fail lama dalam laci,tiber2 terjumpa photo lamer..sekeping photo yg cukup bermakna buat aku satu ketika dahulu..masa tu umur aku 17 tahun,tingkatan 5.biler tgk balik photo tu..teringat kt bff aku tu..nama dia Amalia Wilfred(namer manja dier amy)..sebaya aku,satu kelas dgn aku..kami berdua mmg rakan karib yg susah di pisahkn ketika itu..kemana pergi msti bersama,sampaikn kedua org tua kami pun tahu yg kami berkwn rapat..slps tamat tingktan 5,lulus SPM, kami mendapat tawaran bekerja di sebuah hotel terkemuka di KL ketika itu melalui agen..so,tanpa berfikir panjng kami menerima tawaran tersebut.Nama hotel itu adalh Ming Court Hotel,tpi skrg hotel tu dh tukr dgn Corus htl kat jln ampang,kami bekerja di situ selama hmpir 3tahun sehingga tamat kontrak,aku pula ketika itu bekerja sambil blajar diploma d sebuah kolej swasta TAR college & sambung digree di kolej yg sama.So,dipendekkn story...Akhirnyer kami terpisah sb maser tu aku dh kahwin (dat time umo aku dlm 22thn,kahwin dgn suami pertama,tpi dh bercerailh skrg dgn dier),& dier pulak kter nk blik kmpg (Sri Aman,Swk)sb nenek dier meninggal dunia,so aku bertanya pda dier,amy..nnti amy dtg kl lgi x lps ni?jwb amy.."dtg lin(nama panggilan aku di kmpg)..tpi x tau bulan brapa,aper2 hal nnti amy bgtau lin k.."& itulh last aku tgk dier..lps dier balik kmpg,trus aku x pernah jumper dier lgi,bile aku call dier,dier kter die dh x dtg kl sb dpt tawaran kerja sbgai jururawat desa di kmpg dier..x perlh mgkn dh rezeki dier dpt kejer jururawat tu..tpi tulh biler setiap kali aku balik kuching,time aku nk jumper dier..mesti dier slalu x der di rumah..semenjak dri itu,aku dh x jumper my bff lagi smpai skrg..dh 10 tahun berlalu ni..aku x jumper dier..mgkn dier dh kahwin & dh ader anak skrg..Aku rindukn my bff tu..byk kenangan antara kami..suka & duka kami berdua lalui bersama,kenangan yg susah dilupa tu bila aku lari dri rumah sb mak ayah aku x bgi lgi aku berkwn dgn dier alasan perangai my bff tu x baik,berkwn dgn ramai jantan,mak ayah aku x nk aku ikut perangai dier,tpi itulh aku ni jns degil,x dgr ckp org tua..aku pek bju bper helai jer trus prgi rumh my bff tu,tido saner..nk d jadikn cerita,mak ayah aku dtg rumh my bff pujuk suruh aku blik rumh..blik jerlh..sejak dri situ kami trus jugak berkwn,family dh x blh ckp aper dh..mmg susah aku nk lupakn my bff tu..Aku berdoa,berharap agar satu hri nnti..aku akn jmper my bff tu..Aperlh khabar dier skrg?mcm manerlh rupa dier skrgknnn.. Aku yg kt blakang..pkai bju hitam.hehe♥♥ cute jgkkn aku masa tu..sweet 17 lh katerknn..