Feb 4, 2013

kuih karipap berinti ayam bersama kacang panjang

 Tepung yg tlh d uli & d buat menjdi doh bulat2
 isi ayam yg d hiris kecil2
 kacang panjng yg d hiris bulat2
 Ayam d tumis bersama serbuk kari,serbuk cili sikit & d masukkn kjg panjang
 Biarkn kuah smpai kering..
 inilh hasilnyer inti karipap yg tlh d masak..
 At last..inilh hasilnyer karipap aku yg saiznyer x sama antara satu sama laen,he3..x pkai acuan karipap..buat pkai tangan jerr...Menjadi jgkkn...itupun hasil tunjuk ajar mak aku sndiri dulu2..
ermmm..per hri ni adalah hri memasak sedunia buat aku..mner x nyer setiap masa yg ada aku psti ke dapur,masak aper yg aku ingin nk makan,ingin nk cuba..bru kjp tadi aku selesai menyediakn kuih karipap utk di goreng subuh nnti sebagai santapan breakfast kami semuee..itu pun sb my ank2 dara nk sgt2 nk aku buatkn kuih...so,nth mcm maner terlintas d otak ni nk buat karipap..pe lgii..bhn2 dh ader,buat jerlhh...